en festig fredag

kan man lungt säga =)
efter pressen efter veckan med bl.a. körkortet och ingen tillstymmelse till rutin
vad e det?
(som jag tabbade mig rejält & körde mot gult/röt, således inget körkort)

akulle boka ny uppkörning men de hade tyvärr stängt igår
så för att trösta mig så kollade jag på bikinisar som näst intill börjar bli akut
man vet ju aldrig när första stranddagen kommer =)
så jag sprang in på åhlens, provade, bytte, provade ,bytte o.s.v.
tills jag beslutade mig för en svart överdel och en svartvit bladmönstrad underdel
så jag lägger undan den till senare, (hade ju inga pengar på kortet)

cyklar til lägenheten dit min kära mor kommer efter en hård dag på arbetet
jag packar det jag ska ha med mig sen åker vi, mamma handlar,
under tiden får jag en tid vid doktorn med mi´n onda häl
som aldrig vill ge sig (har haft ont i ett halvår snart, från & till, men jag kämpar på)
jag köper min bikini sen bär det av till Atlingbo och en längtande hund

är T R Ö T T T 
tillsammans med min mamma
som resulterar i lite småtjaffs mor & dotter emellan
hon somnar o jag städar undan lite på rummet
vi äter, packar det vi ska
och åker upp till bygdegården,
musikerna kommer (Bo Alberts, Rosali...)
vi värmer pajer & gör mackor meddans de riggar upp sitt
sedan kommer folk från hela bygden, de flesta vill smaka på morsans paj
annars är det snacks & öl/cider, läsk för de små som gäller

musikerna börjar spela
& det låter Ok,
inga melodifestivalartister eller nya jill/ andreas johnsson (gitarr & coutry)
men perfekt för en kväll som denna

Det är trevligt o det verkar som de flesta uppskattar det
kvällen blir lång
barnen blir trötta
folk åker hem
andra städar & diskar (bl.a. jag)
sen får vi också komma hem
till en mysig ´, mjuk helt underbar säng
& det dröjer inte många sek. så kom John blund & tog en till drömmarnas land
god natt & sov gott =)

Ha det gött!



Kommentarer
Postat av: Sofia

hej josefine! :)
vad kul att du skaffat en blogg! synd med körkortet, lycka till nästa gång. puss Sofia

2007-05-13 @ 09:55:54
URL: http://worldofsoso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0