Lång vecka, men snart e det sommar!

En lång vecka, men också rolig.
I söndags var det julmarknad och adventsfika.
 det var en i kören som bjöd, det kom några körare, men också kursare och lite annat folk med.
det var trevligt. När jag sen skulle hem ifrån Flogsta cyklade jag först lite runt bland husen
Alla hus ser ju likadana ut!
sen cyklade jag i en lite längre cirlkel. Och lite längre.
När jag hade kommit fram till punkt A igen så tänkte jag att:
Nu cyklar jag så som bussen brukar köra.
gjorde jag det. NEJ!
Det var skönt och cykla, och så vill jag lära mig hitta någon gång.
kom hem lite sent bara. och dagen hade varit lång.
sov gott på natten, men vaknade av klockan 5.15.
den tiden jag går upp om Nick vill äta frukost med mig, annars äter jag på jobbet.

Igårkvälls var jag på RKUF möte. -Röda Korsets UngdomsFörbund.
denna grupp hette vänner emellan, och handlar om att Integrera svenskar.
eller ge de svenska vänner, så att de får en möjlighet att få andra kompisar än syskonen och i skolan.
det var kul, planerade till nästa storträff på fredag då vi ska baka lussebullar och dricka julmust.
då ska jag även, om allt fungerar, bli fadder. vet ingenting om henne, men bad om en tjej.
Vi ska, för Röda korsets räkning träffas ca. 2 gånger i månaden och bara vara, fika, gå en sväng, se på bio eller vad vi nu kan tänkas att göra.

Ikväll är det kör och Lucia, hoppas stämman sätter sig lite mer, så att jag kan slappna av mer.
Hoppas också att luciakronan är med. Så att jag får se om den passar.
Imed att vi är 4 som ska dela är det bra om jag kan stoppa något emellan. för den är för stor!

Imorgon är det egentligen SSU. Om jag går dit, så kanske jag kan få åka på något läger någon gång.
som sägs skall vara jätteroliga. Men jag tror jag stannar hemma och sover då.
det är det som är lite tråkigt med att börja tidigt. För att jag ska få de timmar sömn jag behöver ska jag lägga mig runt 21. Är man med på några aktiviteter får man räkna med att de slutar runt 21-21.30.
Så ska man hem, kanske äta något, ev. duscha, borsta tänderna, gå och lägga sig. slappna av. och till slut somna runt 23.

Är lite spänd på vad som händer till våren.
Detta vikariat slutar i början på Februari, sedan är jag kvar på 25%, kanske. vi får se.
får väl snart börja ringa och fråga om Intro på några ställen.
Sen är frågan om jag ska hem i Sommar. Blir Ronja av? hoppas.
det handlar väl om några veckor. Nick kommer, tror jag, bo kvar här.
attan vad jag kommer att sakna honom!
om det blir av.
och man får väl hålla lite på spänn om man kan ta ett sommarvik. eller inte.
men någon vecka vill jag hem
sommar på Gotland är ju ändå sommar på Gotland.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0