yo män

Yo män, läget?
var ett av det uttryck som jag fick höra igår.
ett uttryck som jag inte använder till vardags.
Det var som att möta en helt annan värld.
En värld som jag inte är bekant med
men som är vardag för andra svenskar.

Rätt häftigt ändå, så olika kulturer i samma land. så olika vi alla är.
Jag trivdes på RKUF (röda korsets ungdomsförbund) vänner emellans möte igår.
trots den lite för höga ljudnivån.
vi bakade lussebullar, chokladbollar och gjorde marsipanfigurer
som vi sedan åt tillsammans vanlig cola/Fanta men smakade också på julmust och glögg.
alla fick vi sockerchock, och killarna blev än mer uppspelta än vanligt.
Några kunde dock koncentrera sig när jag lärde de världens enklaste låt på piano.
hoppas de kommer ihåg den idag.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0