JAA!

Säger bara JAA! till denna underbara vecka.

först en underbar lathelg.
måndagskvällen tränade jag -skönt o så fick jag lite träningsvärk.
Tisdagskvällen var det äntligen KÖR igen! det var härligt.
Onsdagskvällen gick till ett SSU-möte. där vi diskuterade lite nyheter.
bl.a. hur man kan hindra att Skottlossningarna som varit på skolor i vårat kära grannland Finland INTE händer här.
för vi har liknande regler vad gäller vapenlicens. så det skulle lika gärna kunnat vara här som där det hände.
Ikväll var jag med partiet på en Motionskrivarkurs.
det är det man ska gör aom man vill förändra.

Skriva en Motion om vad man vill och lämna till någon som man vet kan och så kan den personen skicka den vidare om man inte vet det själv.
eller att skriva insändare, för då kanske man kan få någon annan läser det som i sin tur kan skriva en motion om det.

förstod inte riktigt hur det fungerade med alla kongresser & repskap hit och dit. men då får jag väl lämna den till någon som vet vad det första steget är.

Idag på arbetet fick jag hålla i en Introduktion. Jag gick inte en utan jag instruerade en annan.
som tur vad inte någon i medelåldern som trodde att hon/han visste allt. utan en tjej -87a.
studerande på universitet, har tagit ett sabbatsår för att hon ville lära sig att bemöta människor. sökte då jobb som personlig ass.
det gick bra, jag pratade hon lyssnade och lärde sig.
jag kanske inte var perfekt men ändå...

skriver detta nu för vet ni vad
JAG ÄR LEDIG IMORGON!
det ska bli så skönt.

ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0